Vírusok reklámozása, Eljárás a koronavírus gyógyítását ígérő termékcsalád reklámozása miatt


Mindkét termék bodorrózsa-kivonatot tartalmaz, az anyagot korábban úgy reklámozták, hogy legyőzheti a koronavírust.

vírusok reklámozása

Az érintett szájspray-t ben, az orrspray-t pedig ban vette nyilvántartásba orvostechnikai eszközként az OGYÉI jogelődje. A hatóság szerint a forgalmazó, a Fytofontana Kft.

Az orvostechnikai eszközök nem alapulhatnak gyógyszerhatáson, azaz farmakológiai, immunológiai vagy metabolikus hatáson.

Vírusok

A két készítmény ugyanakkor több, önmagában gyógyszerhatóanyagnak minősülő összetevőt, tradicionális növényi gyógyszereket tartalmaz. A gyártó úgy reklámozta a két spray-t, hogy azok képesek megelőzni bizonyos kóros immunológiai folyamatokat. A Fytofontana Kft. Az OGYÉI szerint tovább probléma, hogy a fordított papilloma kezelés a gyártó 3 éves kortól javasolja, a benne lévő hatóanyagok alkalmazása viszont 12 éven aluli gyermekek számára nem ajánlott.

  • Eljárás a koronavírus gyógyítását ígérő termékcsalád reklámozása miatt adozona.
  • Csodaszerek a koronavírus ellen? | Deloitte Legal
  • Betiltja a magyar gyógyszerhatóság ezt a koronavírus gyógyszerként reklámozott terméket
  • reklám | befektetestitkok.hu
  • Itthon: Betiltották az orrspray-t, amit azzal reklámoztak, hogy legyőzi a koronavírust | befektetestitkok.hu
  • Jogsértően reklámozott köhögéscsillapítót talált a GVH
  • Hpv szerotípusok fej- és nyaki rákban
  • Sajtóközlemények Csodaszerek a koronavírus ellen?

Az orrspray-t ezzel szemben 6 éves kortól ajánlották, noha hatóanyagai 12 éves kor alatt nem javasoltak. Egyik termék használati útmutatója sem mutatta be az esetleges mellékhatásokat, a címkén vírusok reklámozása nem szerepelnek az összetevők, illetve az azokhoz köthető potenciális allergiás reakciók.

vírusok reklámozása

Bár az érintett készítmények évek óta forgalomban vannak, az OGYÉI-nek csak most tűntek fel a fenti problémák.

A Pirulakalauz szerint ennek oka az lehet, hogy a járvány alatt több helyen nagy erőkkel hívták fel a figyelmet az orr- és szájspray koronavírus elleni hatásaira.

vírusok reklámozása

Egyelőre egyébként nincs rá bizonyíték, hogy a bodorrózsa valóban alkalmas lenne a COVID megelőzésére vagy kezelésére. Cikkünk megjelenése után a Fytofontana Kft. A cég fellebbezett az OGYÉI döntése ellen, mely egyébként nem mondta ki, hogy a készítmények veszélyesek vagy hatástalanok lennének, csak vírusok reklámozása orvostechnikai eszközökre vonatkozó jogszabályok betartásában találtak kivetnivalót.

  • Eljárást indít a GVH a koronavírus gyógyítását ígérő termékcsalád reklámozásával kapcsolatban Portfolio Cikk mentése Megosztás A Gazdasági Versenyhivatal GVH vizsgálatot indított a Virostop száj- és orrspray forgalmazóival szemben, amiért valószínűleg megalapozatlanul tulajdonítottak gyógyhatást termékeiknek, és számos ponton megsérthették a gyógyszerek és gyógyászati segédeszközök forgalmazásának szabályait, közölte a GVH.
  • Koronavírus elleni szerként reklámozott termékeket tiltottak be | hu
  • Vírusmarketing – Wikipédia
  • Azóta kereskedelmi forgalomba került a Viro Stop kapszula is, ami miatt tavaly decemberben a Magyar Gyógyszerészi Kamara és a Magyarországi Étrend-kiegészítő Gyártók és Forgalmazók Egyesülete közös levélben fordultak a Magyar Gyógyszerészi Kamara Területi Szervezeteinek elnökeihez, hogy az érintett gyógyszertárakból vonják ki a Viro Stop étrendkiegészítő kapszulát, mert A legfrissebb hírek, időrendben ITT!
  • Parazita tünetek egyénnél
  • Az üzentenek tehát kreatívnak kell lennie, gyakran csattanót kell tartalmaznia.